İş Yerinde Bunları Konuşun !

Görüntülenme: 44

İŞ YERİNDE BUNLARI KONUŞUN !!!

 Aslında toplum olarak tezatlarla ilgili dinamikleri kendimize empoze eden bir yapıda olduğumuzdan; İş Yerinde Anlatmamamız Gereken 11 maddeyi sizler için derledik…

İş yerinizdeki bir arkadaşınızla paylaştığınız şeyler kısa süredeçığ gibi büyür ve tüm şirket tarafından duyulabilir. İş yerindegeçirilen uzun saatler sırasında bebek planlarından mide ağrılarınakadar herşey gündeme gelebilir. İş yerinde unutmamanız gereken hassasbir çizgi vardır. Önemli bir rapor üzerinde çalışırken işle arkadaşlığıkarıştırmamalısınız. Unutmayın, iş iştir, arkadaşlık arkadaşlıktır. Çoğu çalışan konuştuklarının en az ne giydikleri kadar önemli olduğununfarkında olmaz. Kendileri ve başkaları hakkında çok konuşan insanlar,yeteneksiz, üretemeyen, profesyonel gelişimi yetersiz görülebilir.

Ağız ishali olarak adlandırılan bu durumdan uzak durmanızı sağlayacak, iş arkadaşlarınızla paylaşmamanız gereken 10 öneri şöyle;

  1. Maaş
    Ne kadar maaş aldığınız sizi ve insan kaynaklarını ilgilendirir. Bunu açıklamak size olan güveni sarsar.
  2. Sağlık sorunları
    Sağlıkla ilgili şikayetleriniz, acılarınız, ağrılarınız kimseyi gerçekten ilgilendirmez. En doğrusu yakınmak yerine, sağlık
    sorunlarınıziçin doktora görünmenizdir. İş veren sağlık sorunlarınızla ilgilitedaviyi pahalı bulabilir veya yüksek riskli çalışan olarak görebilir.
  1. Dedikodu
    Kimin hakkında dedikodu yaparsanız yapın bu sizi güvenilmez gösterebilir. Dahası, sizinle birlikte dedikodu yapan bir
    çalışan, başkasıyla sizin de dedikodunuzu yapabilir.
  2. İşle ilgili şikayetler
    İş yeri ve iş yükü hakkındaki sabit şikayetleriniz stres seviyenizi yükseltir veya kimsenin sizinle öğle yemeği yemek
    istememesineneden olur. İş yerinizin politikasını ve kurallarını beğenmiyorsanızyöneticilerle uygun bir şekilde paylaşın ya da ayrılın.
  1. Harcamaları eleştirme
    Aldıklarınızla,giderlerinizle ilgili şeyleri konuşmayın. Bu yaşam tarzınızla vemaaaşınızla ilgili spekülasyonlara neden olabilir.
  1. Kişisel detaylar
    Kişisel yaşamınız hakkındaki detayları paylaşmayın. İş arkadaşlarınız bu bilgileri bir gün size karşı kullanabilir. 
  1. Politika ve inançlar
    İnsanlar her iki konuda da güçlü ve tuykulu görüşlere sahiptir. Bu sebeple iş arkadaşlarızla aranızda soğukluk oluşabilir
    ve kariyerinizi negatif etkileyebilir.
  1. Yaşam tarzı değişiklikleri
    Ayrılıklar, boşanmalar ve bebek yapma planlarının sadece bilmesi gereken kişilerle paylaşılması gerekir.
    Diğer taraftan insanlar, yeteneklerinizi, tutkularınızı ve limitlerinizi bilebilir. Bunu ileri de size karşı kullanabilir.
  1. Meslektaşlarınızla ilgili olumsuz düşünceleriniz
    Eğer meslektaşlarınızın yaşam stili, kıyafetlerini, işlerini beğenmiyorsanız eleştirilerinizi kendinize saklayın.
  1. Akşamdan kalma ve haftasonu maceraları
    Hafta sonu çok eğlenmiş ve alkolü fazla kaçırıp sizdenbeklenmeyen şeyler yapmış veya vahşi doğada maceralı ve eğlenceli vakitgeçirmiş olabilirsiniz. Ancak tüm bunları kimseyle paylaşmayın. Busizin profesyonel olmadığınızı, hatta güvenilmez olduğunuzudüşündürebilir.
Kişisel problemler ve ilişkiler – ofis içinde ve dışında-
Yanlış evlilikler, romantik ilişkiler çalışanın kararsız olduğunu gösterebilir.
Ofiste romantik ilişkiler yaşamak ve kalp kırmak yanlıştır. Bu kendi kuyunuzu kazmaya benzer.
İnsanı Mutlu Eden Filmler
Kadına Dayatılan Görevler Psikolojik Sağlamlığını Etkiliyor

Paylaş : 

Röportajlar

Haftalık Gündem

Diğer Yazılar

Menü